مقالات, وبلاگ

نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن

نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن

نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن

  • با سیاست بودن و  برخورداری از صبر و شکیبایی کامل
  •   سلامت جسمانی و توجه به بهداشت شخصی
  •  همیشه لبخند بزنید البته لبخندی طبیعی و جذاب 🙂
  •  اهمیت کار خود را درک کنید و بدانید که اگر اشتباه فردی داشته باشد، به حساب کل هتل گذاشته می شود.
  •  اطلاعات را در زمان تحویل و تحول شیفت ها بصورت کامل و صحیح انتقال دهید.
  •  مهمان در بدو ورود با شما روبرو خواهد شد پس باید رفتاری خوب و چهره ای بشاش در شما ببنید.

 

  •   خونسردی و تحمل خود را افزایش دهید بخصوص در زمان شلوغی و صحبت با میهمانی که مشکل یا شکایت دارد.
  • کمک گرفتن از همکاران صبور برای مهمانانی که پر حرف هستند و وقفه در کار ایجاد می کنند.
  •  مهمان وفادار را حفظ کنید، بین مشتری دائم و میهمان گذری تفاوت قائل شوید البته نه به معنای تفاوت گذاشتن در ارائه خدمات بلکه با مهمان وفادار باید با روی بازتر و صمیمیتی بیشتر توام با احترام برخورد کنید.
  • دقت و نظم در انجام کارها تا آخرین دقایق شیفت کاری.
  • زمان های بیداری در راس موعد مقرر انجام دهید.
  • توجه به نقل و انتقال صحیح چمدان میهمان.

نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن

  • تلاش برای ایجاد روحیه و انرژی مثبت در مهمانان. برخورد شایسته با میهمان و پرسش این سوال دقایقی بعد از رفتن مهمان به اتاق خود که ” آیا از اتاق خود راضی هستید؟ “
  •  آگاه بودن از وضعیت ساختمان و اتاقها،  تخت خوابها و دیگر امکانات هتل.
  • تحویل دادن سریع نامه یا فکس مربوط به مهمان.
  • با اخلاق و برخورد خوب همراه با آرامش، مهمان را به خود علاقه مند کنید.
  • چهره آراسته و مرتب پذیرشگر بسیار مهم و موثر است این نکته به هیچ عنوان به معنی آرایش بیش از حد مو و چهره یا خالی کردن شیشه ادکلن برروی لباسهایتان به ویژه در خانمهای شاغل در این پست نیست گاهی این موارد نمایی زننده به مهمان نشان می دهد. ساده و معتدل باشید.
  •  به تمام سوالات میهمان با آرامش پاسخ دهید وکلافه نشوید.
  • سعی کنید نام خانوادگی میهمانان را به خاطر بسپارید و هرگز آن ها را با نام کوچک خطاب نکنید.

 

  • غذاهای بودار نخورید.
  •  گذاشتن آرنج روی میز، زدن دستها زیر چانه، سیگار کشیدن یا بوی سیگار دادن، جویدن آدامس ناپسند است و نشانه ی بی احترامی به میهمان می باشد.
  •  علاقه ومهارت رسپشن باید به طور کامل نمود داشته باشد،
  • داشتن اطلاعات عمومی در مورد جمعیت, وسعت و مکان های خاص شهرتان برای پاسخگویی به مهمان.
  •  تسلط به زبان بیگانه .
  •  عدم بحث و جدل با مسافر و ملامت وی حتی اگر حق با شماست و مسافر اشتباه می کند.
  • نظارت در کار پادوها، نظافت چی ها, وپرهیز, از سخن بیهوده با همکاران 
بازگشت به لیست