مقالات

لیست لوازم مصرفی هتل

تجهیرات هتلی

هتل یکی از اقامتگاه‌هایی است که در آن از وسایل زیادی استفاده می‌کنند. لوازم مصرفی هتل بسیار زیاد هستند که وجود آن‌ها روی ارائه بهترین خدمات به مشتریان تاثیر می‌گذارند. در واقع استفاده از بهترین لیست لوازم مصرفی هتل می‌تواند روی مشتری مداری، تبلیغات و بازاریابی موثر باشد. شرکت سحاب به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ارائه لیست لوازم مصرفی هتل و کافی‌شاپ قادر است بهترین و جدیدترین لوازم را برای شما ارائه دهد.

مهم‌ترین بخش‌های هتل کدام هستند؟

مهم‌ترین بخش‌های هتل کدام هستند؟

یک هتل بخش‌های زیادی دارد و مانند یک خانه باید تمام امکانات رفاهی افراد را تامین کند. هر کدام از این بخش‌ها نیاز به لیست لوازم مصرفی هتل دارند. شما باید وسایل و تجهیزات هر کدام از بخش‌ها را خریداری نمایید. استفاده از این لوازم مصرفی می‌تواند روی رضایت مشتریان موثر باشد و یک راه خوب برای اداره صحیح هتل باشد.

این تجهیزات برای بخش‌های مختلفی مانند اتاق‌ها، لابی، پذیرش، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ و غیره استفاده می‌شوند. استفاده از لوازم مصرفی هتل با کیفیت و زیبا می‌تواند راحتی مسافران را به ارمغان بیاورد. به همین دلیل شما باید بهترین لوازم مصرفی هتل را خریداری نمایید. در حال حاضر مهم‌ترین بخش‌های یک هتل لابی یا سالن انتظار، رستوران و کافی‌شاپ، سالن برگزاری مراسم، فضای ورزشی، پذیرش و اتاق‌های هتل هستند.

برای خرید تجهیزات حمام و سرویس بهداشتی وارد این صفحه شوید

لیست لوازم مصرفی هتل برای بخش لابی

لابی هتل مانند ویترین یک مغازه‌ است که می‌تواند در جلب مشتری موثر باشد. لابی یک هتل اولین چیزی است که مشتریان و گردشگران را برای اسکان در آن جلب می‌کند. اگر لابی هتل بسیار خوب و شیک باشد می‌تواند هتل شمارا ب عنوان یک هتل شیک معرفی کند و کمک زیادی برای جذب مسافران می‌کند. در هتل‌ها، لابی مکانی برای انتظار و انجام پروسه‌های چک هستند و به عنوان مرکز اطلاعات هتل شناخته می‌شوند. در لابی هتل شما به وسایلی مانند میز اطلاعات، قفسه کلید، زنگ رومیزی برای پذیرش، استند سخنرانی و غیره نیاز دارید. البته وجود چیزهای تزیینی می‌تواند روی زیبایی و جذابیت لابی هتل موثر باشند.

لیست لوازم مصرفی هتل برای اتاق‌ها

قبلا هتل‌ها جایی برای استراحت در شب بودند. به طوری که وجود یک تخت و حمام برای مسافران کافی بود؛ اما امروزه نیاز مشتریان تغییر کرده است و آن‌ها به دنبال تامین نیاز‌های دیگری هستند و می‌خواهند از بهترین هتل‌ها برای کارهای تفریحی و تجاری استفاده کنند. به همین دلیل کیفیت اتاق‌ها تاثیر زیادی در انتخاب هتل‌ها دارد. شما به عنوان یک هتلدار باید نیاز‌های مشتریان خود را در نظر گرفته و برای تامین آن‌ها اقدام کنید.

قبل از تهیه لوازم مورد نیاز اتاق‌های هتل در مورد تجهیزات و ملزومات آن اطلاعات کافی داشته باشید و لیست لوازم مصرفی هتل برای اتاق‌ها را تهیه کنید؛ بنابراین لازم است بدانید در هر بخش اتاق به چه تجهیزاتی نیاز دارید. این بخش مهم‌ترین بخش هتل است و نقش به سزایی در رضایت مسافران دارد. تمام تجهیزاتی که شما برای اتاق‌ها تهیه می‌کنید باید با کیفیت باشند. حال شما به عنوان یک هتلدار در این بخش به تجهیزات زیر برای تامین نیاز مشتریان دارید:

  • تخت باکس
  • ملحفه و روانداز
  • بالشت
  • تشک
  • مبل تختخواب‌شو
  • محافظ تشک
  • کتری برقی
  • تلویزیون
  • یخچال کوچک
  • ظروف پذیرایی
  • تهویه مطبوع
  • میز ناهارخوری
  • سیستم تهویه مطبوع
  • سیف باکس: به یک گاو صندوق در ابعاد کوچک قرار است. مسافران در آن می‌توانند اشیا گران‌قیمت، مدارک، پول و غیره را نگهداری کنند.  
  • جاکفشی: در جا کفشی شما نیاز به وسایلی نظیر واکس کفش و دمپایی دارید. معمولا دمپایی‌ها روی جا کفشی قرار می‌گیرند.

 همان طور که می‌دانید هر کدام از اتاق‌های هتل به بخش‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شوند. هر کدام از آن‌ها لوازم مختلفی نیاز دارند. حال در ادامه به لیست لوازم مصرفی هتل هر کدام از بخش‌های اتاق‌ها اشاره می‌کنیم.

امکانات استحمام هتل‌ها

امکانات استحمام هتل‌ها

در حمام هتل‌ها شما نیاز به تجهیزاتی دارید تا مسافران بتوانند از آن استفاده کنند. این لوازم به شکل زیر هستند.

حوله پالتویی

  • حوله دست و صورت
  • لوازم بهداشتی مربوط به شستشو مثل شامپو، شامپوی بدن و غیره
  • پادری بدون لغزش
  •  دمپایی
  •  سشوار
  • سینی روشویی: در این بخش معمولا وسایلی مانند مرطوب کننده، شانه یکبار مصرف، دهان‌شویه، گوش پاک کن و مسواک خمیردندان یکبار مصرف وجود دارد.

وسایل پذیرایی اتاق‌های هتل

در این بخش شما نیاز به وسایلی مانند لیوان‌های مخصوص نوشیدنی، چای ساز، قهوه ساز، پارچ آب، سینی‌های مخصوص حمل غذا و نوشیدنی، یخچال و مایکروفر، ساشه‌های قهوه و نسکافه، بیسکویت و شکلات‌های مخصوص هتل دارید که می‌تواند روی مشتری موثر باشند.

وسایل بهداشتی اتاق‌های هتل

در داخل اتاق‌های هتل شما باید تجهیزات بهداشتی برای مسافران خود قرار دهید. این وسایل بهداشتی می‌توانند جعبه‌های دستمال کاغذی، رول‌های دستمال توالت، ملحفه‌های تمیز، حوله‌ها، سطل آشغال‌ باشند. معمولا وقتی هر مسافری هتلی را رزرو می‌کند هتلدارها یک ساک شامل تمام وسایل بهداشتی را نیز به همراه او ارائه می‌دهد تا به محض ورود به اتاق بتواند از آن‌ها استفاده کند.

لیست لوازم بهداشتی هتل‌ها

لوازم بهداشتی یکی از وسایل مورد نیاز هتل‌ها هستند که می‌تواند روی رزرو اتاق توسط مشتریان موثر باشد. در اتاق‌ها همان گونه که در بالا اشاره کردیم نیاز به خمیردندان، مسواک، شامپو، صابون، حوله و پاپوش دارید تا مسافران حین ورود به اتاق‌ها از آن استفاده کنند. معمولا این وسایل همگی یک بار مصرف هستند و در سایزهای کوچک در حمام قرار دارند. در این وسایل حوله و پاپوش از جنس پنبه سفید رنگ هستند که می‌تواند روی سلامتی و بهداشت ساکنان موثر باشند.

مبل تختخواب شو در اتاق‌های هتل

اگر هتل شما کوچک باشد یا تخت‌های زیادی در اتاق‌ها وجود داشته باشند، خرید مبل تختخواب شو یکی از بهترین لیست لوازم مصرفی هتل است. استفاده از این تجهیزات در هتل‌هایی که با کمبود فضا روبرو هستند، گزینه مناسبی است. البته استفاده از آن توسط مسافران این امکان را می‌دهد تا با صرف هزینه کمتر از مبل و تختخواب استفاده کنند. شما به هنگام خرید مبل تختخواب شو به نکات زیر توجه کنید.  

  • مبل تختخواب شو باید به گونه‌ای باشد که نظر هر مسافری را به خود جلب نماید؛ بنابراین چیدمان آن را به گونه‌ای قرار دهید که مناسب هر سلیقه‌ای باشد.
  • در هر قسمت هتل باید از مبل استفاده کنید. استفاده از مبل تختخواب‌شو مناسب اتاق‌های هتل هستند و برای قسمت رستوران آن از مبل‌های کوچکتری استفاده نمایید.
  • مبل تختخواب‌شو باید کوچک و سبک باشد و در عین حال با دوام بوده و بتواند وزن مسافران را به هنگام خواب تحمل کند.
  • مبل تختخواب‌شو باید راحت و نرم باشد تا مسافر بتواند روی آن راحت بخوابد.
  •  پارچه‌هایی که در مبل تختخواب‌شو استفاده می‌شوند باید قابل شستشو باشند.

تخت‌های تاشوی دیواری در هتل‌ها

یکی از مهم‌ترین لیست لوازم مصرفی هتل، تخت‌های تا شوی روی دیوار هتل‌ها هستند. همان گونه که می‌دانید تجهیزات خواب روی رزرو اتاق‌ها بسیار مهم هستند؛ زیرا اکثر افراد از هتل به عنوان جایی برای استراحت استفاده می‌کنند. حال اگر آن‌ها اتاق‌های کوچکی را رزرو کنند باید از تخت‌های تاشوی دیواری استفاده کنند؛ زیرا این تخت‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند و می‌توانند در زیبایی مکان موثر باشند.

استفاده از این تختخواب‌های تاشوی دیواری معایبی دارند. در اکثر مواقع این تختخواب‌های تاشو از جنس نامرغوب هستند و به همین دلیل موجب خراب شدن جک‌های تخت می‌شوند. به طوری که تخت‌ها می‌توانند به صورت خودکار باز و بسته شوند. البته شما می‌توانید این مشکل را با خرید تختخواب‌های تاشوی مرغوب جبران کنید. 

لیست لوازم مصرفی هتل در آشپزخانه

لیست لوازم مصرفی هتل در آشپزخانه

یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که در اعتبار و ارزش هتل‌ها به چشم می‌خورد، استفاده از تجهیزات پیشرفته و خوب در بخش آشپزخانه است. هر چه منوی غذایی هتل‌ها خوب باشد و کیفیت غذا عالی باشد می‌تواند روی برندینگ و بازاریابی هتل موثر باشد. برای همین شما باید از لیست لوازم مصرفی خوبی در آشپزخانه‌ هتل‌ها استفاده کنید. شما برای این که بتوانید یک آشپزخانه خوبی در هتل داشته باشید باید وسایل زیر را فراهم نمایید.

  • اجاق مخصوص گریل، سرخ کن و تنوری
  • اجاق‌های طبخ غذای آسیایی
  • تهیه تجهیزات برودتی
  • تجهیزات لازم برای پخت کیک، شیرینی و نان
  • تجهیزات لاندری آشپزخانه هتل
  • وسایل لازم برای خرد کن، میکسر ها و چرخ گوشت
  • تجهیزات کافه هتل

 

قبل از خرید لیست لوازم مصرفی آشپزخانه‌ها شما باید به ابعاد و بزرگی هتل خود توجه کنید. با توجه به ظرفیت آن‌ها و میزان بودجه خود از بهترین لوازم آشپزخانه هتل‌ها خریداری نمایید. در این مورد کارشناسان فروش سحاب می‌توانند شما را بهتر و بیشتر راهنمایی کنند.

لیست لوازم مصرفی هتل برای بخش تفریحی

استفاده از وسایل تفریحی خوب یکی از دغدغه‌های مهم افراد به هنگام سفر و مسافرت است. وجود وسایل و لوازم تفریحی خوب در هتل‌ها می‌تواند روی جلب مشتریان موثر باشد؛ بنابراین شما با فراهم کردن لیست لوازم مصرفی هتل در بخش تفریحی مانند استخر، زمین بازی، بیلیارد و غیره می‌توانید یک محیط جذاب برای مسافران خود ایجاد کنید. وجود لوازم ورزشی و باشگاه در هتل‌ها می‌تواند برای ورزشکاران و کسانی که یک روتین منظم ورزشی دارند، بسیار خوب باشد. به همین دلیل اگر فضای کافی داشته باشید حتما باشگاه‌های خوب در هتل خود قرار دهید. 

طراحی و چیدمان هتل‌ها

یکی از مواردی که می‌تواند روی جلب نظر مشتریان در هتل‌ها موثر باشد، طراحی و چیدمان تجهیزات در هتل‌ها است. مسافران به محض ورود به اتاق‌های خود سرویس خواب را نگاه می‌کنند؛ بنابراین در چیدمان آن‌ها نهایت دقت را به عمل آورید. محل قرارگیری تخت خواب در اتاق‌ها نقش بسیار مهمی دارد. رنگ این تجهیزات را با وسایل دیگری ست کنید تا بتواند روی جذابیت آن‌ها بیفزاید. مدل کوسن‌ها و بالشت‌ها نیز از جمله عوامل موثر در جذابیت اتاق‌های هتل هستند. آن‌ها را به گونه قرار دهید که از نظر روانشناسی مشتریان را به خود جلب کنند. محل قرار دادن حوله‌ها، لوازم شخصی، پاتختی‌ها، آباژور و غیره از جمله موارد مهم دیگر هستند که شما به هنگام طراحی و چیدمان تجهیزات هتل‌ها به آن‌ها دقت کنید.

نحوه چسیدن ظروف پذیرایی در آشپزخانه‌ها، نحوه طبخ غذاها، سرو غذا، نوع پذیرایی و لوازم دیگر می‌توانند روی جذابیت هتل‌ها موثر باشند؛ بنابراین شما در این بخش باید از کسانی که در این زمینه تخصص دارند، کمک بگیرید. 

خلاصه

هتل‌ها یکی از مهم‌ترین محل‌ها برای اسکان و استراحت هستند. به همین دلیل شما برای جلب مشتری باید از لیست لوازم مصرفی هتل مرغوب و با کیفیت خریداری نمایید. در حال حاضر مسافران به تمام بخش‌های هتل توجه می‌کنند و شما باید از بهترین تجهیزات برای رفاه مسافران استفاده کنید. البته لازم است قبل از خرید تجهیزات هتل از لیست لوازم مصرفی هتل اطلاع داشته و مطابق با بودجه خود لوازم مصرفی هتل را خریداری کنید. خرید همه این تجهیزات به صورت یکجا از سایت‌هایی که در زمینه فروش تجهیزات کافی‌شاپ و هتل فعالیت می‌کنند می‌تواند گزینه خوبی باشد. سایت سحاب به عنوان یکی از فعال‌ترین سایت‌ها در زمینه ارائه جدیدترین تجهیزات هتل قادر است آن‌ها را مطابق با طراحی و چیدمان هتل و کافی‌شاپ‌ها ارائه دهد.

بازگشت به لیست