مقالات, وبلاگ

شرح وظایف کارکنان هرقسمت از هتل

شرح وظایف کارکنان هرقسمت از هتل

شرح وظایف کارکنان هرقسمت از هتل: بسیاری از افراد تصور می  کنند هتل فقط شامل بخش پذیرش و خانه داری می باشد درصورتیکه اینطور نیست، هتل شامل بخش های گوناگون و کارمندان زیادی است البته باید در نظر بگیریم تعداد کارمندان و بخش های هر هتل بستگی زیادی به بزرگ یا کوچک بودن و همینطور سطح هتل از نظر تعداد ستاره دارد .

در ادامه به وظایف هرکدام بصورت مختصر اشاره خواهیم کرد:

فروش و رزرواسیون: مسئول ثبت کردن، تایید و لغو کردن رزرو مهمان می باشد. مسئولیت فروش خدمات و محصولات هتل را دارد.

امور اداری و خزانه: مدیریت واحد منابع انسانی، تحویل محتویات صندوق از واحدهای مختلف هتل و انجام امور بانکی.

خانه دار: مسئولیت تمیز کردن و مرتب کردن همه جانبه ی تخت مهمان، فضای داخلی اتاق مهمان، سرویس بهداشتی اتاق . همچنین فضاهای عمومی واحد اقامتی را دارا می باشد.

انباردار: مسئول کنترل موجودی، ثبت موجودی اقلام، انبارگردانی و توانایی انبارکردن، شناسایی و مکان یابی اقلام، توانایی صدور و ارسال، جابجایی مواد و حفاظت از انبار می باشد.

انتظامات: مسئول ایجاد و حفظ امنیت و ایمنی مهمانان و کارمندان می باشند.

آشپز درجه دو: مسئول ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ، ﺍﺩﻭﯾﻪ ﺯﺩﻥ ﻭ ﭘﺨﺘﻦ ﺳﻮﭘﻬﺎ، ﮔﻮﺷﺘﻬﺎ ،ﺳﺒﺰﯾﺠﺎﺕ ، ﺩﺳﺮﻫﺎ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﺬﺍﻫﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺮﻭ ﺑﻪ ﻣﻬﻤﺎنان و کارمندان ﺩﺭ رستوران می باشد.

آشپز درجه سه: مسئول ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺯﯼ ﻭ ﺍﺩﻭﯾﻪ ﺯﺩﻥ ﺑﻪ ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺤﺼﻮﻻﺕ ﻏﺬﺍﯾﯽ ﺳﺮد و گرم ﺑﺮﺍﯼ ﺻﺮﻑ ﺩﺭ رستوران می باشد.

هاوسمن و بلمن: مسئول نظافت و نگهداری از محیط های عمومی هتل و راهروها. مسئول سرویس دهی به مهمانان و برآوردن نیازهای آنان طی اقامتشان مانند حمل چمدانهایشان و رساندن نامه ها و پیغامهایشان می باشند.

پذیرشگر: مسئولیت پذیرش و رسیدگی به خواسته های میهمان و ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف هتل را دارند.

حسابدار ( هزینه و درآمد): مسئول ثبت کلیه اسناد مالی، حقوق و دستمزد

 

خدمات ( ظرفشویی و نظافتچی): مسئول تمیز کردن ظروف و دیگر آیتم مهای مصرفی رستوران در ماشین ظرفشویی ،خشک کردن آنها و تمیز کردن کلیه تجهیزات آشپزخانه میباشد.

سرپرست تالار: سرپرستی و مدیریت ضیافتها شامل برنامه ریزی، چیدمان تالار ها و پذیرایی از مهمانان و مدعوین را بر عهده دارد.

سرپرست تدارکات: مسئول خرید و تامین کلیه مایحتاج روزانه تمامی واحدهای فعال در هتل میباشد.

سرپرست تشریفات: ﺳﺮﭘﺮﺳﺘﯽ ﻭ ﻫﻤﺎﻫﻨگ ﺳﺎﺯﯼ ﺗﻤﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎﯼ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺗﺸﺮﯾﻔﺎﺕ و فراهم آوردن تمامی نیازها و درخواستهای مهمانان برای مراسم و جشنها.

سرپرست خانه داری: حصول اطمینان از تمیزی و مرتب بودن اتاقها، لابی ، لاندری و دیگر قسمتهای هتل که به وسیله ی تمامی کارمندان خانه داری تمیز و مرتب می گردد.

سرپرست رستوران: سرپرستی تمامی فرآیندها و فعالیتهای مربوط به رستوران و واحد اغذیه نوشابه و حصول اطمینان از رضایت مهمانان در دریافت سرویسی بی عیب و نقص

سرپرست کیفیت: ایشان مسئولیت نظارت و کنترل بر تمامی استانداردهای مصوب در هتل را به عهده دارند.

کافی من: مسئول آماده سازی تمامی ایتمهای کافی شاپ ، توانایی سرو آنها به مهمانان در کافی شاپ ، و نیز تمیز و مرتب نگه داشتن محیط کافی شاپ می باشند.

سرپرست کلوپ ورزشی: مسئول آموزش دادن و کنترل حرکات ورزشی افرادی که به مجموعه ورزرشی هتل می آیند، میباشد.  ایشان باید توانایی تعمیر و کار کردن با وسایل ورزشی و نیز تمیز نگه داشتن مجموعه ورزشی را داشته باشند.

صندوقدار: جمع آوری وجوه نقد و پست کردن شارژهای مهمانان به حساب اتاقشان و رسیدگی به چک اوت مهمانان و فولیوی پرداختی. بستن و تحویل حساب شیفت خود به مسئول مالی هتل نیز جزء وظایف ایشان می باشد.

کارمند لاندری: استفاده از ماشین های موجود در خشکشویی برای تمیز کردن هر نوع پارچه های حوله ای که از اتاق ها و رستوران ها به خشکشویی آورده می شود .

کمک حسابدار: انجام ثبت های روزانه، بایگانی و کنترل فرم ها.

مسئول لاندری: نظارت و هماهنگی میان تمامی همکاران در واحد خانه داری، لاندری و سایر واحد ها جهت تحویل بموقع و با کیفیت کلیه منسوجات مصرفی در هتل.

میزبان: مدیریت میزهای رستوران، گرفتن رزرو، حصول اطمینان از رضایت مهمانان در واحد های اغذیه و نوشابه و همچنین هماهنگی میان همکاران در واحد اغذیه نوشابه و سایر واحد از وضایف یک میزبان بشمار میرود.

مهماندار:مسئول آماده سازی سالن رستوران و وسایل موجود در آن، گرفتن سفارش و پذیرایی از مهمانان طی حضورشان در رستوران می باشند.

کمک مهماندار: مسئول تمیز نگه داشتن محیط رستوران و کمک به مهماندار می باشند تا ﺩﺭ ﺭﻭﻧﺪ ﺳﺮﻭﯾﺲ ﺩﻫﯽ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﺗﺴﻬﯿلاتی ایجاد شود.

بازگشت به لیست