نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن
- با سیاست بودن و برخورداری از صبر و شکیبایی کامل
- سلامت جسمانی و توجه به بهداشت شخصی
- همیشه لبخند بزنید البته لبخندی طبیعی و جذاب 🙂
- اهمیت کار خود را درک کنید و بدانید که اگر اشتباه فردی داشته باشد، به حساب کل هتل گذاشته می شود.
- اطلاعات را در زمان تحویل و تحول شیفت ها بصورت کامل و صحیح انتقال دهید.
- مهمان در بدو ورود با شما روبرو خواهد شد پس باید رفتاری خوب و چهره ای بشاش در شما ببنید.
- خونسردی و تحمل خود را افزایش دهید بخصوص در زمان شلوغی و صحبت با میهمانی که مشکل یا شکایت دارد.
- کمک گرفتن از همکاران صبور برای مهمانانی که پر حرف هستند و وقفه در کار ایجاد می کنند.
- مهمان وفادار را حفظ کنید، بین مشتری دائم و میهمان گذری تفاوت قائل شوید البته نه به معنای تفاوت گذاشتن در ارائه خدمات بلکه با مهمان وفادار باید با روی بازتر و صمیمیتی بیشتر توام با احترام برخورد کنید.
- دقت و نظم در انجام کارها تا آخرین دقایق شیفت کاری.
- زمان های بیداری در راس موعد مقرر انجام دهید.
- توجه به نقل و انتقال صحیح چمدان میهمان.
نکاتی حرفه ای در شغل رسپشن
- تلاش برای ایجاد روحیه و انرژی مثبت در مهمانان. برخورد شایسته با میهمان و پرسش این سوال دقایقی بعد از رفتن مهمان به اتاق خود که ” آیا از اتاق خود راضی هستید؟ “
- آگاه بودن از وضعیت ساختمان و اتاقها، تخت خوابها و دیگر امکانات هتل.
- تحویل دادن سریع نامه یا فکس مربوط به مهمان.
- با اخلاق و برخورد خوب همراه با آرامش، مهمان را به خود علاقه مند کنید.
- چهره آراسته و مرتب پذیرشگر بسیار مهم و موثر است این نکته به هیچ عنوان به معنی آرایش بیش از حد مو و چهره یا خالی کردن شیشه ادکلن برروی لباسهایتان به ویژه در خانمهای شاغل در این پست نیست گاهی این موارد نمایی زننده به مهمان نشان می دهد. ساده و معتدل باشید.
- به تمام سوالات میهمان با آرامش پاسخ دهید وکلافه نشوید.
- سعی کنید نام خانوادگی میهمانان را به خاطر بسپارید و هرگز آن ها را با نام کوچک خطاب نکنید.
- غذاهای بودار نخورید.
- گذاشتن آرنج روی میز، زدن دستها زیر چانه، سیگار کشیدن یا بوی سیگار دادن، جویدن آدامس ناپسند است و نشانه ی بی احترامی به میهمان می باشد.
- علاقه ومهارت رسپشن باید به طور کامل نمود داشته باشد،
- داشتن اطلاعات عمومی در مورد جمعیت, وسعت و مکان های خاص شهرتان برای پاسخگویی به مهمان.
- تسلط به زبان بیگانه .
- عدم بحث و جدل با مسافر و ملامت وی حتی اگر حق با شماست و مسافر اشتباه می کند.
- نظارت در کار پادوها، نظافت چی ها, وپرهیز, از سخن بیهوده با همکاران