وبلاگ

نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب

نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب

همه ما به خوبی می دانیم که مبلمان ها شخصیت هر فضایی هستند و فضاها با حضور مبلمان است که معنا و کارآیی پیدا می کنند، هر فضا با توجه به تعریف خود نیازمند مبلمانی مناسب است، به طور مثال در آشپزخانه ها گاز، سینک و یخچال نقش اصلی را بر عهده دارند، در اتاق های نشیمن مبل ها و کاناپه ها و در اتاق خواب ها هم تخت خواب. اما اگر هر کدام از این مبلمان ها و عناصر تاثیر گذار در فضا درست انتخاب نشوند و در خرید آن ها به نکات کاربردی در موردشان توجه نکنیم ممکن است به جای آن که به کارایی فضا کمک کنند بیشتر ایجاد اختلال کنند، در این مطلب می خواهیم بپردازیم راجع به نکاتی در رابطه با تخت خواب ها و این که بدانیم برای این که یک تخت مناسب برای اتاق خواب مان بخریم چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم. با سحاب ۱۳۵ در این مطلب جذاب همراه باشید.

تخت خواب عنصر شاخص در اتاق خواب

همان طور که گفتیم تخت ها عنصر های شاخص اتاق خواب هستند اما این به این منظور نیست که دیگر لوازم و وسایل دکوری آن مانند پا تختی ها مهم نیستند، درست است که در طراحی دکوراسیون اتاق خواب یا هر فضای داخلی دیگری ست بودن وسیله ها مهم است اما حتما لزومی ندارد که دقیقا پا تختی ها را از جنس همان تخت خواب تان و با همان رنگ در نظر بگیرید، می توانید آن ها را از نوع دیگری انتخاب کنید در حالی رنگ آن یکی از رنگ های مکمل رنگ تخت خواب باشد. این کارمی تواند پیشنهادی برای داشتن یک تخت خواب ایده آل باشد. سعی کنید بین عناصر هماهنگی ایجاد کنید تا هر کدام از وسایل دکوری به تنهایی در اتاق خواب بدرخشند. درست مثل چیزی که در عکس بالا می بینید.

استفاده از تخت خواب به عنوان انباری در اتاق خواب

اگر خانه ای کوچک دارید پس باید انتخاب های هوشمندانه ای برای مبلمان های تان داشته باشید تا بتوانید با یک تیر دو نشان را بزنید، به طور مثال می توانید تخت خواب هایی را انتخاب کنید که در زیر آن ها کشوهای بزرگی تعبیه شده است که کار طبقه بندی و نظم دهی را در دکوراسیون اتاق خواب برای شما راحت تر می کند. سعی کنید از این تخت ها هم در اتاق کودک و هم در اتاق خواب خودتان بهره بگیرید.

تخت خواب های تاشو در اتاق خواب های کوچک

حالا که صحبت از فضاهای کوچک شد، بهتر است یک پیشنهاد دیگر را هم بررسی کنیم، تخت خواب های تاشو، اصلا مبلمان های تاشو معجزه فضاهای کوچک هستند، باعث می شوند اتاقی متفاوت تر و جذاب تر داشته باشید. هر وقت که بخواهید آن ها را با می کنید و استفاده می کنید و زمانی هم که نیاز به فضای باز در اتاق خواب داشته باشید می توانید آن ها را جمع کنید، به همین سادگی، مثل چیزی که در عکس بالا می بینید.

تخت های تمام پارچه ای در اتاق خواب

پارچه ها می توانند حس لطافت را در دکوراسیون داخلی اتاق خواب های تان پدید بیاورند. اگر درحال طراحی دکوراسیون اتاق کودک عزیزتان هستید سعی کنید به هر نحوی که شده است از پارچه ها استفاده کنید، آن ها با جنس لطیف خود می توانند از آسیب رسیدن به کودکانتان جلوگیری کنند، مخصوصا تخت خواب ها را می توانید تمام پارچه ای در نظر بگیرید، این کار حس بهتری را هم موقع خواب به کودک عزیزتان منتقل می کند، اگر می خواید برای کودک عزیزتان تخت تهیه کنید پیشنهاد می کنم تا سری به محصولات گروه مبلمان تاق کودک و نوجوان آپادانا بزنید و کارهای آن ها را ببینید. انتخاب رنگ و پارچه مبلمان در دکوراسیون منزل بسیار مهم است.

تخت خواب هایی با تاج کوتاه برای اتاق خواب های کوچک

یکی از نکات مهم در طراحی اتاق خواب ها این است که سعی کنید تا تخت خواب ها را مناسب با اتاق تهیه کنید، یعنی اول اتاق خواب را بررسی کنید و ببینید که تخت را در کدام قسمت می خواهید قرار دهید، اگر مجبور هستید تا تخت خواب را در زیر پنجره های خیره کننده با شیشه های رنگی زیبا قرار دهید پس دقت کنید که به تخت هایی با تاج کوتاه احتیاج خواهید داشت. حتما این نکات را درتهیه و خرید تخت خواب های تان در نظر بگیرید.

دلتان می خواهد برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه تان با یک شرکت متخصص یا طراحانی خلاق و زبر دست مشورت کنید؟ پس حتما سری به بخش معماری داخلی و طراحی دکوراسیون اهالی فن چیدانه بزنید و با این گروه های متخصص در سراسر ایران آشنا شوید و از آن ها بخواهید تا به شما در این کار کمک کنند.

تخت خواب هایی با ارتفاع کم در اتاق خواب

موقعی که می خواهید تخت خواب مورد نظرتان را انتخاب کنید، حتما به ارتفاع آن دقت کنید، تخت هایی با ارتفاع زیاد اتاق شما را کوچک تر و دکوراسیون داخلی اتاق خواب تان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. حتی ممکن است موقعی که می خواهید برای لباس پوشیدن روی آن بنشینید، پاهای تان کمی از آن آویزان باشد و موجب ازار و اذیت شما شود پس دقت کنید که ارتفاع تخت ها بسیار مهم است.

تخت خواب های با پشتی های جذاب در اتاق خواب

تخت خواب ها دارای پشتی هایی هستند که نرم بودن آن ها بسیار مهم است چرا که ممکن است موقعی که می خواهید قبل از خواب کتابی را مطالعه کنید یا لیست کارهای روز بعدتان را تهیه کنید به آن تکیه می دهید و اگر نرم نباشند آرامشی که شما در تخت خواب به آن نیاز دارید را تامین نمی کنند. اگر فکر می کنید به ایده های بیشتری برای دیوار پشت تخت خواب تان نیلز دارید خواندن مطلب ۱۰ ایده جذاب برای دیوار پشت تخت خواب را از دست ندهید.

تاثیر رنگ تخت خواب در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ در تخت خواب ها بسیار مهم هستند، این که تخت ها یک دست و هماهنگ با دکوراسیون اتاق خواب به نظر بیایند هم مهم است. سعی کنید تا تخت خواب هایی را انتخاب کنید که از رنگ های زیادی در طراحی آن استفاده نشده باشد، این کار حتی از لحاظ اصول فنگ شویی هم مناسب نیست و آرامش اتاق را بر هم می زند.

استفاده از شلف کنار تخت خواب

لزومی ندارد که تخت خواب ها حتما دارای میز های پا تختی باشند که فضای اتاق تان را اشغال کنند، به جای پا تختی ها از شلف هایی که روی دیوار در ارتفاع پایین نصب شده اند کمک بگیرید با این کار دکوراسیون اتا خواب مقرون به صرفه ای خواهید داشت.

تخت خواب هایی با روکش جذاب در اتاق خواب

سعی کنید که بدنه اصلی خود تخت خواب تان را ساده و با رنگی خنثی در نظر بگیرید و یکنواختی و سادگی آن را به وسیله ملحفه های رنگی و کوسن های با طرح های شاد از بین ببرید. با این کار می توانید هر چند وقت یک بار دکوراسیون داخلی اتاق خواب های تان عوض کنید و با تغییر فصل ها اتاق خواب هایی متفاوت داشته باشید.
.

 

بازگشت به لیست