مقالات, وبلاگ

نکاتی مهم درباره پوشش و رفتار پرسنل هتل

نکاتی مهم درباره پوشش و رفتار پرسنل هتل

نکاتی مهم درباره پوشش و رفتار پرسنل هتل:  یکی از موارد مهمی که موفقیت هتل را تضمین میکند انتخاب نیروی کار می باشد. این مساله برای مدیر هتل یا سرمایه گذار بسیار حائز اهمیت است زیرا تاثیر زیادی بر موفقیت هتل یاعدم موفقیت هتل خواهد داشت، در واقع شما می توانید از نیروهایی دوره دیده و عاشق کار هتلداری و با استعداد استفاده کنید یا از افرادی که فقط بدنبال کسب درآمد هستند. همین انتخاب شما را به سمت قله های موفقیت و محبوبیت سوق می هد.

سیاست گذاری :

علاوه بر راحتی پرسنل، ظاهر و یونیفرم ان ها نیز مهم است . با توجه به نکاتی که در ادامه به آنها می پردازیم میتوانید تا حد زیادی آلودگی محل کار ، شکایات و موارد بد کاری را کاهش دهید.

نکاتی مهم درباره پوشش و رفتار پرسنل هتل

بهداشت فردی :بهداشت فردی برای تمام پرسنل چه آنهاکه جلوی دید هستند و چه آن ها که پشت صحنه هتل می باشند لازم الاجرا است.

موارد مهمی که باید رعایت شود در زیر به آن اشاره شده است:

بهداشت شخصی:

کارکنان باید همیشه قبل از آمدن به سرکار دوش بگیرند. قبل از شروع کار دست های خود را مجددا بشویند و لباس فرم تمیز و اتوکشیده است را بر تن کنند.

ناخن:

ناخنها تا جایی ک ممکن است باید کوتاه باشند زیرا منبع آلودگی هستند، حتی اگر بگوییم برای جلوگیری از این کار از دستکش استفاده میکنیم باز هم راهکار مناسبی نیست زیرا ناخن های بلند مکررا باعث سوراخ شدن و پاره گی دستکش می شود و هم چنین پرسنل به هیچ عنوان اجازه استفاده از ناخن مصنوعی ندارند .

دستکش:

دستکش های یک بار مصرف در سایزهای مختلف باید در اختیار کارکنان قرار گیرد . کارکنان باید توجه داشته باشند که قبل از هربار استفاده از دستکش دست های خود را بشویند و اگر در حین کار دستکش پاره شد، سریعا آن را تعویض کنند. همچنین اگر دستشان دچار جراحتی شده است حتما قبل از استفاده از دستکش، دست های خود را با گاز استریل و باند مناسب باندپیچی کنند. نکته بعدی اینکه اگر کارکنان از دستکش چندبار مصرف استفاده میکنند بعد از هربار استفاده دستکش ها را بشویند.

محدودیت مو: تصور این که در بشقاب پذیرایی یا غذای مهمان مو پیدا شود مشمئز کننده و شرم آور است!

مهمانداران ، میزبانها و کارکنانی که کارشان با غذا و نوشیدنی می باشد نباید به هیچ عنوان موها و ریش  بلند داشته باشند. لباس کارکنان باید به شکلی باشد که کل بدنشان را بپوشاند تا احتمال ریزش مو حتی یک درصد هم وجود نداشته باشد، همچنین استفاده از کلاه برای تهیه غذا و نوشیدنی و سرو آنها کاملا الزامی است.

لباس :

باید در هتل محلی برای تعویض لباس پرسنل تعبیه شود تا هنگامی که از خانه به محل کار می آیند لباسی ک بیرون می پوشند را با لباس کار خود عوض کنند و همچنین داشتن یه دست لباس اضافه لازم است تا در صورتی که لباس فرم آن ها کثیف شد بتوانند برای استفاده مجدد لباس های کثیف را به لاندری بدهند تا نظافت بشوند.

استفاده از ضد عرق: یکی دیگر از چیزهایی که باعث می شود مهمان شما حتما شاکی شود بوی بد عرق پرسنل است، بنابراین هریک از پرسنل ملزم هستند برای جلوگیری از ساطع شدن بوی بد عرق بعد از استحمام روزانه و قبل از شروع کار از ضد عرق های خوشبو با ماندگاری بالا استفاده کنند.

نکته بسیار مهم : این است که پرسنل به هیچ عنوان اجازه استفاده از عطرها و ادکلن هایی با بوی تند را ندارند زیرا می تواند حساسیت افرادی را که دچار آلرژی هستند را تحریک کند.

یونیفرم پرسنل:

تهیه یونیفرم از طرف هتل برای پرسنل بدون کسر مبلغی از حقوق آنها و تحویل یونیفرم به پرسنل و موظف کردن کارکنان به پوشیدن فرم و تمیزو اتوکشیده نگه داشتن آن ها. همچنین با توجه به سمت پرسنل و میزان در معرض آسیب و آلودگی بودن لباس فرم آن ها باید یک یا دو دست لباس اضافه هم برای آن ها نیز در نظر گرفت. برای مثال کارکنان آشپرخانه یا کارکنان فرانت آفیس باید همیشه مرتب و تمیز باشند، پس در نظر گرفتن لباس فرم اضافه برای آنها کاری منطقی است..

بهتر است کفش نیز به همراه دستور کار لباس پرسنل قرار گیرد چرا که هماهنگی کفش با لباس و فضای کار شخص بسیار مهم می باشد و ممکن است پرسنل کفشی را که به سلیقه خود خریداری می کنند مناسب برای استفاده در فضای کار نباشد، پس بهتر است که کفش نیز به همراه یونیفرم برای پرسنل منظور شود.وجود دستگاه پولیشر کفش در قسمت رختکن پرسنل از ضروریات است که بعد از تعویض لباس کفشهای خود را نیز واکس بزنند و در محل کار حاضر شوند.

استفاده از لاندری بابت نظافت لباسها برای پرسنل ضروری می باشد چرا که همیشه بایستی در کمد خود یک دست لباس یدک مرتب داشته باشند.

 

رفتار پرسنل :

پرسنل حاضر در دید مشتری باید دارای ویژگی هایی از جمله روابط عمومی بالا، پای بندی به اصول اخلاقی، صبر و حوصله، نظم، توانایی کار تیمی، متعهد بودن به محیط کار، راز نگهدارو امین و ظاهری آراسته باشد.

همچنین مهمترین ویژگی ها برای کارکنانی که در دید مشتری قرار ندارند عبارتست از: صبر، نظم، توانایی کار تیمی، تعهد به کار، پای بند اصول غاخلاقی، رازنگهدار و امانت دار بودن.

 

نکته مهم : با استفاده از نیروهای روانشناس و متخصص در هنگام مصاحبه با افراد متقاضی کار در هتل و دقت در تمام حالات گفتار و رفتار و ظاهر متقاضی می توان چلوی ضررها احتمالی را گرفت و راه را برای رونق کسب و کار هتل باز کرد.

 

 

 

بازگشت به لیست