وبلاگ, مقالات

چگونه انرژی مثبت و حس رضایت را به مهمان القا کنیم؟ قسمت اول

چگونه انرژی مثبت و حس رضایت را به مهمان القا کنیم؟ قسمت اول

چگونه انرژی مثبت و حس رضایت را به مهمان القا کنیم؟ دادن انرژی وحس مثبت و شاد کردن مهمان ها به همان اندازه که می تواند هدفی جالب باشد، هدفی چالش برانگیز نیز است. حال فرقی نمی کند که مهمانان اقامتی کوتاه یا بلند مدت داشته باشند بلکه اگر با مقداری آمادگی و امکاناتی مهیا به استقبال مهمانان بروید می توانید با اعتماد به نفس کامل هم خودتان از مهمان داری لذت ببرید و هم خاطره خوشی برای مهمان ایجاد می شود. برای این مهم ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که مکان مناسبی برای میزبانی دارید سپس به چیزهایی فکر کنید که می تواند احساس راحتی، شادی و امنیت خاطر بیشتری را به مهمان القا کند تا بتوانید به مهمان اطمینان دهید که می تواند در کنار شما اوقات خوشی را سپری کند.

چگونه انرژی مثبت و حس رضایت را به مهمان القا کنیم؟ قسمت اول

۱) پاک و تمیز بودن :

تمیز بودن اتاق ها حس خوب و آرامش و خوشامدگویی را به مهمانان انتقال میدهد. تمرکز خود را بر روی بخش هایی بگذاربد که می دانید مهمان مدت زمان بیشتری را درآنجا می گذراند مانند : تخت خواب وحمام و سرویس بهداشتی… و همچنین به ورودی های اتاق و راهروها توجه خاصی نشان دهید. در اتاق ها نباید اثری از گرد و خاک باشد، همچنین فضای اتاق دارای تهویه مطبوع و بوی خوشایند باشد.

  • روتختی حتما تمیز و اتوکشیده و مرتب باشد.
  • حوله ها در حمام خوشبو و بدون لک باشد.

۲) تمام وسایل رفاهی و پذیرایی دراتاق را که لازم میدانید تدارک ببنید.

  • اطمینان یابید همه چیز در دسترس است، همه چیز باید در زمانی که مهمان سفارش میدهد سریع در اختیار وی گذاشته شود.اگر از پر بودن انبار از این گونه منابع اطمینان داشته باشید، با اعتماد به نفس بیشتری پذیرای مهمان ها خواهید بود.
  • بعد از تحویل گرفتن اتاق ها از مهمان برای میزبانی بعدی حتما موارد مصرفی را چک کنید که در صورت نیاز جایگزین کنید. مثل شامپو، صابون، دستمال کاغذی و….
  • هر چیزی که در منوی پذیرایی نوشته شده است، باید از قبل از ورود مهمان تهیه شده باشد.

 

۳) تمام جزئیات را بررسی کنید.

برای بخش های سالن های کنفرانس و پذیرایی هتل ها که مهمان ها در مدت کوتاهی در کنارتان هستند، باید قبل از ورودشان همه تجهیزات را بررسی کنید و اطمینان یابید که همه چیز به درستی کار میکند.مثلا برای پخش موزیک و یا استفاده از میکروفون باید بررسی کنید که صدا به خوبی در همه جای سالن پخش شود. تمام نورها باید بررسی شوند.تمام ساعت ها باید دقیق باشند و تمام کنترل ها باید شارژ باشند.

۴) فضا را به خوبی سازماندهی کنید.

مثلا در سالن جشن که معمولا مهمان ها با هدایایی برای میزبان وارد میشوند، باید از قبل مکان مناسبی را برای تحویل کت ، کیف، چمدان و هدایا در نظر گرفته باشید.در اتاق مهمان نیز جای این وسایل باید به خوبی تعبیه شده باشد.

  • به محض ورود مهمانان سعی کنید از وسایلشان به خوبی حفاظت کنید و درحمل وسایل کمک نمایید تا حس بسیار خوبی به آنها منتقل شود.
  • به تعداد کافی جالباسی و آویز لباس در کمد اتاق مهمان قرار دهید.
  • برای طبقه بندی بخش بارهای مسافر هزینه کنید.

 

 

 

۵) فهرستی دقیق از مهمان ها تهیه کنید.

  • فهرست دقیق و جای مهمان ها را مشخص نمایید تا احساس رفاه بیشتری داشته باشند.در همایش ها و جشن ها باید حتما تعداد منطقی را در بگیرید.بیش از ظرفیت سالن مهمان نپذیرید تا در فضایی مناسب امکان پذیرایی عالی از مهمانان فراهم باشد و آنها نیز احساس رضایت نمایند.

۶) ورود افراد متفرقه ممنوع :

برای بخش هایی از ساختمان که مهمان ها نباید به آنجا وارد شوند مودبانه تذکر دهید و در عوض آنها را تشویق کنید به بازدید از بخش های مورد نظر خود یا قسمت هایی که برای سرگرمی مهمان در نظر گرفتید.

 

قسمت دوم این مقاله را حتما مطالعه کنید .

بازگشت به لیست