وبلاگ, مقالات

مهمان چه توقعی از اتاق هتل دارد؟

مهمان چه توقعی از اتاق هتل دارد؟

مهمان چه توقعی از اتاق هتل دارد؟ حتما برای شما به عنوان مدیر یا کارمند هتل بسیار مهم است که مهمان از مدت اقامت خود رضایت داشته باشد و با خاطره خوش شما را ترک کند تا در دفعات بعدی سفر به جای گشتن دنبال هتلی دیگر، مستقیم پیش ما برگردد.

وفادار کردن مهمان کار دشواری نیست! مهمانان علاوه بر روی خوش و برخورد صمیمی و محترمانه پرسنل هتل، توقعات دیگری نیز دارند، در ادامه به توقعات کاملا به جا که مهمانان از اتاق شما دارند خواهیم پرداخت :

  • آسایش

به این منظور باید تمام سعی خود را برای اطمینان از کیفیت تخت ها ، تشک ها ، تهویه اتاق ، وسایل صوتی و تصویری ، آب گرم و وضعیت حمام ، اتاق و … به کار ببرید.

  • امنیت

اولین اقدام حفاظتی در هتل محدود کردن درب های ورودی اتاق ها و سوئیت ها به یک درب است . قفل دوبل از داخل ، کنترل شدید در مورد کلید اتاق و شاه کلید و زنجیرپشت درب برای اطمینان بیشتر و اقدامات احتیاطی جهت سالم بودن کلیه سیم ها و وسایل برقی .

البته امروزه هتل هایی که قصد دارند امنیت بیشتری برای اتاق مهمانان و حتی اتاق های مهم هتل مانند اتاق میدیرت یا انبار ایجاد کنند، از قفل های کارتی استفاده میکنند که علاوه بر امنیت بالا، امکان رکورد تمام ورود و خروج ها دارد و همچنین درصورت مفقود شدن کارت به سرعت میتوان آن را باطل کرده و کارت جدید ادر کرد.

  • خلوت و آرامش

به این منظور حتما باید پنجره ها با پرده مناسب پوشانده شوند . هتل های درجه یک پرده های توری برای روز و پرده ضخیم برای شب دارند . پنجره ها معمولا مشرف به فضای باز و منظره خوب هستند که از بیرون اتاق دید ندارند ، ورودی اتاق معمولا به نحوی است که داخل اتاق دیده نمی شود ، همچنین حمام ها دور از نظر هستند .

  • تسهیلات

باید تسهیلاتی مانند : پذیرایی ، خدمات غذا ، تلفن و … در اتاق موجود باشد به نحوی که مهمان چه در تعطیلات باشد و چه در سفر کاری وسایل مورد نیاز را در دسترس داشته باشد . بخش خانه داری باید طوری امکانات را فراهم کند که مهمان به راحتی قادر به استفاده از کلیه ی این وسایل باشد .

  • پاکیزگی و بهداشت

ابتدایی ترین چیزی که باعث می شود مهمان تصمیم بگیرد دفعه بعدی هم به هتل شما برگردد یا نه، نظافت و پاکیزگی است که این قسمت مستقیما زیر نظر بخش خانه داری است و باید بهترین کیفیت از بهداشت را به مهمان ارائه دهد.

 

بازگشت به لیست