راهکارهای زنده نگه داشتن کسب و کار (راهکاردوم) :
۲)در شبکههای اجتماعی فعالیت کنید:
ما ایرانیها علاقۀ خاصی به فعالیت در شبکههای اجتماعی داریم و روزانه مدت زیادی از زمان خود را صرف گشتن در بین صفحات مختلف دوستان و آشنایان یا افراد و برندهای مورد علاقهمان میکنیم. بد نیست بدانید که در ایران ۲۰ میلیون کاربر فعال وجود دارند که عضو شبکۀ اجتماعی اینستاگرام هستند؛ پس چرا ما برای کسبوکارمان از این ظرفیت فوقالعاده استفاده نکنیم و به دیده شدن برندمان کمک نکنیم؟
دومین شبکۀ اجتماعی پرطرفدار در ایران، اینستاگرام است. فعالیت در این رسانۀ تصویر محور راحت است و با رعایت چند نکته کلیدی در آن میتوانیم برندسازی کنیم و به خوبی دیده شویم. اما این نکات کلیدی کدامند؟
عکسهای با کیفیت و مناسب قرار دهید:
اولین چیزی که در صفحۀ اینستاگرام یک برند نظر مخاطبان را جلب میکند، عکسهای آن صفحه و چینش و تناسب آنها با یکدیگر است؛ پس لازم است در انتخاب عکس برای صفحۀ اینستاگرامتان دقت زیادی به خرج دهید.
کپشنهای جذاب را چاشنی عکسهای با کیفیت کنید:
آیا از تاثیر فوقالعادۀ کپشنها در جلب نظر مخاطبان غافلید؟ با جستجوی ساده در پست های اینستاگرام متوجه خواهید شد که کپشن و نوع لحن آن رابطه مستقیم با تعداد کامنت دارد یعنی هرقدر گپشن کوتاهتر باشد و ب لحن صمیمیترنوشته شده، برتعداد کامنت ها نیز اضافه می شود.
نوشتن کپشنهای جذاب در اینستاگرام منجر به تعامل با مخاطبانتان میشود که همین تعامل یکی از رازهای بزرگ موفقیت در بازاریابی شبکههای اجتماعی است.
زمانبندی را در پست گذاشتن رعایت کنید:
نه روزی ده تا پست بگذارید تا کاربران از پیجتان فرار کنند و نه ماهی یک پست که کاربران شما را فراموش کنند. برای پست گذاشتن در صفحۀ ایسنتاگرامتان برنامه زمانی مشخصی داشته باشید و تا جای امکان سعی کنید در هفته ۴ الی ۵ پست در صفحۀ اینستاگرامتان منتشر کنید.
بهترین ساعات روز هم برای پست گذاشتن در اینستاگرام عبارتند از:
هنگام شروع روز از ساعت ۷ الی ۹ صبح (چون بیشتر مردم در مسیر گوشی موبایلشان را چک میکنند و به اینستاگرام سر میزنند)
ظهر از ساعت ۱۲ تا ۱۴ (اکثر مردم در این ساعات در حال استراحت هستند و باز هم ممکن است به اینستاگرام سر بزنند)
در پایان روز ساعت ۹ تا ۱۲ شب (در این ساعات مردم مشغول استراحت و پرداختن به کارهای شخصی هستند و احتمال چک کردن دوبارۀ اینستاگرام زیاد است)
از هشتگ استفاده کنید: در اینستاگرام دو نوع هشتگ برای پستهای مختلف داریم.
هشتگهای اختصاصی که خودتان ابداع کردهاید
هشتگهای مرتبط با موضوع عکس یا ویدئو
این هشتگها برای این هستند که پستهایتان را بر اساس موضوعات مختلف دستهبندی کنید. این کار دو مزیت دارد:
در اکسپلور اینستاگرام بیشتر دیده می شوید.
مخاطبانی که دنبال موضوعی خاص هستند راحتتر شما را پیدا میکنند.