مقالات, وبلاگ

چگونگی شستشو، حفظ بافت و زیبایی فرش و موکت

چگونگی شستشو، حفظ بافت و زیبایی فرش و موکت

چگونگی شستشو، حفظ بافت و زیبایی فرش و موکت

شستشوی حرفه ای فرش و موکت با دستگاه فرش و موکت شوی:

یکی از متداولترین کف پوشهایی که از قدیم تاکنون در بسیاری از منازل، هتل ها، اماکن مذهبی، اقامتگاهها و …. مورد استفاده قرار میگیرد، فرش و موکت می باشد. فرش و موکت تاثیر بسیار زیادی در در زیبایی بخشیدن به محیط دارد و علاوه برآن پوششی نرم و راحت به شمار می رود. به دلیل رفت و آمد زیاد به ویژه در اماکن عمومی تار و پود فرش و موکت محل مستعدی برای اتباشت انواع آلودگی می باشد به همین دلیل باید اهمیت ویژه ای برای پاکیزگی آن قائل شد. یکی از راههای جلوگیری از آلودگی زیاد و بوی نامطبوع و حفظ زیبایی، استفاده از تجهیزات مکانیزه شستشوی فرش وموکت می باشد.

ویژگی دستگاه فرش و موکت شوی صنعتی:

شستشوی مؤثر و با کیفیت سطوح کف فرش شده با استفاده از دستگاه تخصصی فرش و موکت شوی انجام می پذیرد. این رده از دستگاه های مکانیزه نظافتی از سه بخش اصلی شامل برس غلطکی، مخازن جداگانه آب تمیز و کثیف و سیستم مکش تشکیل شده است. کاربرد چنین تجهیزاتی امکان شستشوی عمیق فرش و موکت را بدون آسیب دیدگی الیاف و تار و پود آن ها فراهم نموده و به دلیل وجود سیستم مکش سرعت خشک شدن به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

شستشوی عمقی با دستگاه فرش و موکت شوی:

لکه هایی که بر روی سطح فرش و موکت به چشم می خورد آلودگی های سطحی هستند و باید توجه داشت که آلودگی ها به راحتی به عمق الیاف نفوذ می کنند و این کثیفی ها به راحتی با چشم قابل دیدن نیستند. بنابراین در این حالت نمی توان به یک نظافت سطحی بسنده کرد و باید شستشو به صورتی باشد که تار و پود فرش به طور کامل شستشو شوند. به منظور شستشوی عمیق و کامل فرش و موکت می توان دستگاه مکانیزه فرش و موکت شوی را مورد استفاده قرار داد.

طراحی ارگونومیک:

دستگاه شستشوی فرش و موکت به گونه ای طراحی شده است که کاربران به سادگی قادر به استفاده از آن خواهند بود. ویژگی منحصر به فرد این دستگاه مکانیزه قابلیت شستشوی فرش و موکت در محل می باشد، به این معنا که لزومی به جدا ساختن فرش و موکت از سطح و خارج نمودن آن ها از محل خود نخواهد بود. به این ترتیب بخش مهمی از مشکلات مربوط به فرآیند شستشوی فرش و موکت مرتفع می گردد.

سرعت عمل بالا:

عملکرد آسان و با کیفیت دستگاه های فرش و موکت شوی مکانیزه سبب افزایش کارایی آن گردیده است و در نتیجه آن سطح فرش و موکت در مدت زمان کوتاه تری شستشو خواهد شد. برای شستشوی فرش و موکت با روش های دستی علاوه بر این که نیروهای انسانی مجبور هستند انرژی فراوانی صرف نمایند، سرعت عمل نیز پایین بوده و همین امر بر خستگی و تحمل زحمت ها دامن می زند.

حفاظت از فرش و موکت:

یکی از نگرانی هایی که در ارتباط با شستشوی فرش و موکت وجود دارد، آسیب رسیدن به تار و پور آن می باشد. دستگاه های مکانیزه فرش و موکت شوی به طور تخصصی جهت شستشوی فرش و موکت طراحی شده اند و به برس هایی مجهز هستند که بدون هیچ گونه آسیبی به بافت برش و موکت آلودگی های عمیق را از بین می برد. بنابراین به کار گیری این دستگاه با اطمینان از کارایی، کیفیت و ایمنی همراه خواهد بود.

محیط های مناسب استفاده از فرش شوی:

فضاهای دارای پوشش فرش و موکت با وسعت بالا و رفت و آمد زیاد همانند مساجد، حسینیه ها، مراکز تجاری و هم چنین نمازخانه ها در محیط های گوناگون مانند مدارس، دانشگاه ها، اداره ها، فرودگاه ها، پایانه ها و … جهت شستشوی فرش و موکت نیازمند تجهیزات پیشرفته و کارآمد مکانیزه هستند. دستگاه های فرش و موکت شوی از ساختار صنعتی طول عمر بالا برخوردار هستند و به منظور شستشوهای مداوم و مرتب ابزارهایی ایده آل و مناسب به شمار می آیند.

بازگشت به لیست