وبلاگ, مقالات

پنج عبارتی که در ذهن مهمانان بیشتر می ماند!

پنج عبارتی که در ذهن مهمانان بیشتر می ماند!

پنج عبارتی که در ذهن مهمانان بیشتر می ماند! تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که مهمانان پس از ترک هتل شما کدام جملات و واژگانی را که در مدت زمان اقامت خود از کارمندان شما شنیده اند را بیاد میاورند؟ و یا چه جملات و کلماتی تاثیر بیشتری در ایجاد اعتماد و حسن نیت بین شما و مهمانانتان دارد.

در این مطلب با پنج جمله که می تواند اثربخشی مثبتی بر روی روابط شما و میهمانان داشته باشد آشنا می شوید.

بسیاری از افراد شاغل در صنعت هتلداری هرروز جملاتی را که از روی عادت یا آموزش های اولیه فراگرفته اند را تکرار می کنند بی آنکه به بار معنایی جملات توجه کنند و گاهی آنقدراین جملات در محل کار در پس ذهن افراد جای گرفته است و بخشی ازوجود آن ها شده که حتی درصدد اصلاح آن نیز نیستند.

شاید بگویید در هرصورت مهمانان اهمیت نمی دهند! اما برخلاف این تصور اشتباه اهمیت میدهند!

آنچنان که کارشناس منابع انسانی   Joyce Gioia ذکر نموده است (برای همه ما این اتفاق افتاده است که حداقل یکبار و یا چندبار وارد یک هتل و یا محیط تجاری شده ایم و ازطرف شخصی که در پشت میز پذیرش قرار داده است خوشامدگویی سردی دریافت کرده ایم، زمانی که این اتفاق میافتد من در ذهن خود میگویم << ای بابا! در بهترین حالت من تجربه متوسطی از اقامت خود در اینجا خواهم داشت >> به علاوه اصلا جای تعجب نیست اگر تجربه مطلوبی از اینجا نداشته باشم)

آنچه که شما در اولین برخورد به مهمان میگویید یکی از مهمترین بخش هایی ست که می تواند برای مهمان تصوری از مدت زمان اقامت خود در هتل ایجاد کند. دقیقا به همین خاطر است که باید به تمام کلمات و جملاتی که از دهانتان خارج می شود توجه کنید و همواره از کلماتی با نهایت احترام استفاده نمایید.

و اما پنج عبارتی که در ذهن مهمانان بیشتر می ماند! عبارتند از :

  • خوش آمدید …

شما شانس دومی برای تاثیرگذاری در برخورد اولیه با میهمانانتان را ندارید. اولین برخورد تمام آن چیزی است که ما دارید تا به میهمان این حس را القا کنید که در خانه خود بسر میبرند. این آن دلیلی است که هیچ وقت نباید فراموش کنید که باید یک خوشامدگویی گرم و محترم و صمیمی به میهمانانتان هدیه کنید حتی اگر بسیار خسته باشید و یا در شیفت شب کار کنید .

سعی کنید در خوشامدگوییتان هرخلاقیت محترمانه ای که سبب ایجاد صمیمت و راحتی بیشتر در مسافر می شود را اجرا کنید.

  • باعث افتحار من است که … و یا من خوشحال میشوم که …

همه ما می دانیم که رویکرد خدمت رسانی(خدمت گرا) در صنعت هتلداری بسیار حائز اهمیت است. مهمانانی که در هتل اقامت می کنند تنها به دنبال رفع نیازهای خود نیستند، آنها انتظار دارند تا حدی به نیازهای آنان پاسخ داده شود که با خوشحالی و رضایت از هتل خارج شوند. درواقع شاید بهتر باشد بگوییم آنها انتظار دارند فراتر ار نیازشان از هتل دریافت کنند!

به همین جهت بکار بردن جملات بالا برای مهمانان اهمیت دارد چرا که در واقع به آن ها یادآوری میکنید که علاوه بر اینکه مراقب و پیگیر نیازهایشان هستید از کاری که برای آنها انجام می دهید احساس خوشحالی نیز میکنید.

  • متشکرم از …. و یا سپاسگزار از حسن توجه شما در مورد …

لازم است به این نکته توجه شود که اصولا مهمانان چیزی به شما بدهکار نیستند در واقع این شمایید که باید اطمینان حاصل کنید که مهمانان به اندازه هزینه یی که کرده اند رضایت دارند و خدمات دریافت نموده اند.

میهمانان تنها در صورتی به هتل بر میگردند که احساس نمایند از اقامت خود در هتل شما راضی بوده اند و حتی به این نکته به ظاهر بی اهمیت باید توجه کرد که مهمان درصورت رضایت می تواند مبلغ هتل شما نیز باشد!

تنها از این طریق است که شما فرصت های موجود را بدست خواهید آورد پس برای چنین موفقیتی باید از آنان تشکر کنید. در زمان ورود به هتل ، در زمان خروج از هتل و همچنین در زمانی که نظرات یا پیشنهادات خود را برای شما بیان میکنند از آن ها تشکر نمایید.

گفتن کلمه ساده متشکریم به ایجاد یک رابطه صمیمی بین کارکنان و میهمانان کمک شایانی می کنید.

 

  • کار دیگری هست که از من ساخته باشد …

در مواقعی مهمانان برای اینکه تمایل ندارند ایرادگیر یا زیاده خواه به نظر برسند بعضی از نیازها و خواسته هایشان را به شما نمی گویند. در چنین مواقعی حالتی دوسر باخت بوجود می آید چرا که از طرفی مهمان آنچه را که نیزا دارد به دست نمی آورد و از طرفی هتل نیز نمی تواند تصویر مثبتی از خود ارائه دهد.

همکاران خود را آموزش دهید تا سعی کنند آنچه در پس ذهن میهمانان وجود دارد را بفهمند تا بتوانند به بهترین نحو ممکن پاسخ گوی حتی نیاز های پنهان آنان باشند . در نهایت شما باید به میهمانان خود نشان دهید که تمامی سعی خود را می کنید تا آن ها اقامتی عالی و در کمال راحتی در هتل شما داشته باشند.

 

  • امیدواریم تا شما دوباره افتخار میزبانی خود را به ما بدهید ….

دوباره با جمله ای ساده روبه رو شدید ، یقینا شما تمایل دارید تا در سفر بعدی میهمان شما هتل شما را انتخاب نماید. پس به سادگی میتوانید این جمله را بیان کنید، هرگز براین باور غلط نباشید که این جمله نیازی به گفتن ندارد و میهمانان شما آن را میدانند بلکه آنها دوست دارند هربار این جمله را از دهان خودتان بشنوند!

 

به روشنی پیداست جملاتی که برای شما عنوان شد تنها جملاتی ساده نیستند بلکه دارای بار معنایی ویژه ای میباشند. این جملات نشان دهنده اشتیاق شما برای خدمت رسانی و ایجاد بهترین تجربه از اقامت درذهن مهمانتان خواهد بود.همچنین این جملات به میهمانتان نشان میدهد که چه میزان سپاسگزار آنان هستنید که در میان سایر هتل ها، شما را انتخاب نموده اند .

 

آیا جملات دیگری هستند که به نظر شما میرسند آن را در بخش نظرات همین مقاله برای ما ارسال نمایید.

بازگشت به لیست