وبلاگ, مقالات

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

مجموعه اقامتی هتل هیلتون :

هیلتون چگونه هیلتون شد؟ مجموعه اقامتی هتل هیلتون (Hilton) ، یک برند جهانی مجموعه هتل‌ های زنجیره‌ای است که تا سال ۲۰۱۷ بیش از ۵۷۰ هتل و مجموعه اقامتی در ۸۵ کشور در ۶ قاره جهان دارد.

بنیان گذار مجموعه اقامتی هیلتون چه کسی است ؟

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

هیلتون چگونه هیلتون شد ؟  بنیان‌گذار هیلتون، کنراد هیلتون بود که در روز کريسمس سال ۱۸۸۷ در نيومکزيکو متولد شد. هيلتون هفت خواهر و برادر داشت و پدرش در سن آنتونيو تاجري سرشناس و مالک يک فروشگاه بزرگ بود. کنراد که پسر ارشد خانواده بود  ضمن کمک به پدر مهارت‌هاي اوليه کارآفريني را فراگرفت و مهمترین درس زندگي؛ يعني تلاش و سخت‌کوشي را از پدرش ياد گرفت. او تحصيلات خود را در کالج نظامي‌ نيومکزيکو گذراند و در اين زمان به دلیل ثروت زياد خانواده به کاليفرنيا نقل ‌مکان کردند اما کمي ‌بعد، پدرش پول زيادي از دست داد و ناچار شدند دوباره به سن آنتونيو بازگردند و در خانه بزرگی نزديک ايستگاه راه‌آهن زندگي کنند.

به تدريج با بزرگ شدن بچه‌ها و ترک کردن خانه توسط آن‌ها، پدر تصميم گرفت اتاق‌ها را به توريست‌ها اجاره دهد. کنراد و برادرش به ايستگاه قطار مي‌رفتند تا به توريست‌ها خوشامد بگويند و چمدان‌هاي آن‌ها را تا پانسيون خودشان حمل کنند. طولي نکشيد که خانواده دوباره ثروتمند شد و پانسیون داری را رها کردند. کنراد در سال ۱۹۱۷ با مالک هتل موبلی آشنا شد که به دلیل اینکه از عهده اداره هتل خود برنمی‌آمد، قصد فروش هتل را به قیمت پایین داشت. کنراد هتل وی را خریداری کرده و چون تجربه خوبی در پانسیون داری کسب کرده بود، موفق شد این پانسیون ۵۰ اتاقه را تبدیل به یک هتل بزرگ کند و سود زیادی را از این راه کسب کند.

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

برند هیلتون و ارائه استاندارد جهانی برای خدمات و امکانات هتلداری :

دالاس هيلتون اولين هتلی بود که در سال ۱۹۲۵ ساخته شده و هيلتون نام خود را روی آن قرار داد. او در سال ۱۹۳۹، اولين هتل خود را در خارج از تگزاس را در نيومکزيکو ساخت  و با خريد دو هتل با نام‌های روزولت و پلازا در نيويورک در سال ۱۹۴۳، مجموعه هتل‌های زنجيره‌ای هیلتون را پایه گذاری کرد. او تجارت خود در خارج از ایالات‌متحده گسترش داد و در سال در ۱۹۵۳ در مادريد اولين هتل هيلتون را تأسیس کرد. هيلتون با خريد هتل‌های استتلر در سال ۱۹۵۴، بزرگ‌ترين معامله املاک در آن زمان را به نام خود ثبت نمود. پس از مرگ وی  در سالو  ۱۹۷۹ پسر وی بارون، اداره این مجموع بزرگ را به دست گرفت. در سال ۱۹۸۲، هتل‌های کنراد به عنوان يکی از زيرمجموعه‌های هيلتون در بزرگ‌ترين پايتخت‌های تجاری با هدف راه‌اندازی شبکه‌ای هتل‌ها بنا نهاده شد. شرکت هيلتون بين‌المللی در سال‌های بعد يک استاندارد جهانی برای ارائه خدمات و امکانات هتل مشخص کرد.

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

در سال ۲۰۰۰ نیز این مجموع بین‌المللی موفق به توسعه نام کنراد در زمينه هتل‌های لوکس در سراسر جهان شدند و در سال ۲۰۰۶، نام تجاری کنراد به عنوان بزرگ‌ترين نام تجاری لوکس در خانواده هيلتون قرار گرفت. کنراد با تفکر خاص و آینده‌نگری خود و ادغام هيلتون بين‌المللی توسط شرکت هتل‌های هيلتون این نام تجاری را به یک برند تبدیل نمود.

حدود هفتاد هزار اتاق و سوییت از این هتل زنجیره‌ای به مسافران خدمت‌رسانی می‌کند و هر شب بیش از صدها هزار نفر در این هتل اقامت می‌کنند. تمامی شعبات هتل هیلتون در سراسر دنیا استانداردهای معینی را در ارائه سرویس و خدمات رعایت می‌نمایند که منطبق بر سیاست ارائه خدمات در اساسنامه هتل هیلتون است، در دسته‌بندی آماری رضایت مشتری، هتل هیلتون همیشه توانسته است بین پنج هتل محبوب جهان قرار گیرد.

سطوح ارائه خدمات مجموعه بین المللی هیلتون :

به طور کلی هتل‌های هیلتون، در چهار سطح شامل سه، چهار، پنج ستاره متوسط و پنج ستاره لوکس به ارائه خدمات می‌پردازند. همین‌طور این هتل به عنوان ریزورت ‌های ساحلی نیز فعالیت می‌کند و امکانات زیادی را در مقاصد ساحلی مشهور و پرطرف‌دار دنیا همانند، دبی، سیشل و مالدیو ارائه می‌دهد.

سیاست گروه هتل های هیلتون :

سیاست گروه هتل‌های هیلتون بر این است که شعباتش در سراسر دنیا چهار و پنج ستاره باشند اما هنوز هم ساختمان‌های کوچکی از هتل هیلتون دیده می‌شود که به عنوان هتل سه ستاره فعالیت می‌کنند. حتی هتل‌های سه ستاره هیلتون هم امکانات بسیار عالی در حد هتل‌های چهار ستاره معمولی دارند.

 

دسته بندی هتل های هیلتون :

دسته‌بندی انواع هتل‌های هیلتون در شهرها و کشورهای مختلف هتل‌های هیلتون در شهرها و کشورهای مختلف به دودسته تقسیم می‌شوند.

دسته اول : هتل‌های قدیمی هیلتون که با سبکی مجلل و لوکس طراحی‌شده است، مبلمان کلاسیک با پارچه‌های نفیس و اشیاء قیمتی درون خود دارند و به‌طورکلی سبک اقامت در آن کاملاً کلاسیک است.

 

Luxurious room

 

 دسته دوم : هتل کاشانه‌ های هیلتون که به نسبت جدیدتر بوده و با سبک معماری مدرن و مینیمال طراحی و اجرا شده است. در این هتل‌ها رنگ مبلمان روشن، ساده و به‌روز است تا اقامت برای جوان‌ترها هم لذت‌بخش باشد. سبک هتل آپارتمان‌های هیلتون از خشکی و رسمیت در آمده و به سمت جوان‌گرایی و زندگی سریع روزمره رفته است.

هیلتون چگونه هیلتون شد؟

هتل آپارتمان‌های هیلتون همانند شعباتی که در آنتالیا، قبرس و باکو وجود دارد دارای سوییت‌های اغلب یک یا دو اتاقه هستند و وسایلی مثل مایکروفر، یخچال و ماشین لباسشویی در داخل اتاق‌ها در نظر گرفته شده است. سوییت‌ها به نسبت اتاق‌های هتل‌های قدیمی‌تر هیلتون کوچک‌تر و خلاصه‌تر است و با بهای کمتری اجاره داده می‌شود.

در شهرهای کوچک مانند وان و کاناری وارف هتل‌های کوچک‌تری از برند هیلتون خواهید دید. این هتل‌ها ممکن است امکانات داخلی مانند استخر یا اسپای مجهزی نداشته باشند و یا به سالن کنفرانس و سمینار و رستوران‌های چندملیتی مجهز نباشند اما خدمات با کیفیت و عالی ارائه می‌دهند و قیمت مناسب‌تری دارند. به طور کلی مجموعه هتل‌های هیلتون در تلاش است از کیفیت خدمات در هیچ‌کدام از شعبات خود نکاهد هرچند آن شعبه کوچک یا کم طرفدار باشد.

بازگشت به لیست