مقالات, وبلاگ

هر آنچه که برای خرید موکت باید بدانید!

هر آنچه که برای خرید موکت باید بدانید!

هر آنچه که برای خرید موکت باید بدانید!

موکت یکی از محبویترین و پرکاربردترین کف پوش هایی ست که این روزها در هتل ها، اماکن اقامتی، دفاتر کار و غیره استفاده می شود.

موکت بهترین گزینه برای فصول سرد سال و فضاهای خاص به شمار می آید.  امروزه شاهد تنوع بالایی از لحاظ نوع، طرح و رنگ در موکت ها هستیم. در نتیجه پیدا کردن موکتی که متناسب با سلیقه و نوع فضای کاربر باشد کار سختی نیست. با این حال، دانستن نکاتی برای خریدی هوشمندانه و باکیفیت خالی از لطف نیست.

درباره موکت :

موکت به خاطر بافت نرم و لطیفی که دارند، باعث تلطیف خطوط راست و معماری هندسی اتاق می شوند. از آنجایی که موکت ها در بافت، رنگ و طرح های متنوع در دسترس هستند به راحتی با دکوراسیون کاملا هماهنگ می شوند و از لحاظ تجملی نیز در سطح بالایی قرار میگیرند. موکت ثابت سراسری، رنگ و بافت و نقش را به اتاق های شما می آورد. به علاوه، بافت موکت عایق حرارت و صوت است. به همین دلیل در مکان های پر سر و صدا و شلوغ و حتی سرد استفاده از موکت بسیار مناسب است.

معمولا اتاق های کم اثاثیه را موکت می کنند تا مبله تر به نظر برسد. انتخاب موکت طرح دار برای فضاهای بزرگ، کار بسیار درست و هوشمندانه ای است؛ زیرا با این کار، فضا، کوچک تر و صمیمانه تر به نظر می رسد. برای اتاق های کوچک از موکت های ساده و با رنگ روشن استفاده کنید تا اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

 موکت هایی که در آن رنگ های آفتابی به کار رفته است نیز حس گرمای مطلوبی را به محیط می دهند و برای اتاق هایی که از نور طبیعی آفتاب بی بهره اند، گزینه مناسبی به شمار می روند. موکت هایی که رنگ سرد دارند باعث تعدیل فضاهای بسیار روشن می شوند.

موارد بالا نکاتی در مورد رنگ و طرح بود که باید قبل از انتخاب و خرید مد نظر قرار گرفته شود، در ادامه به نکات کلی تر با توجه به محیطی که قصد موکت کردن آن را داریم می پردازیم:

۱) ابتدا مشخص کردن مکانی که می خواهیم آن را موکت کنیم :،

می خواهید چقدر هزینه کنید و برای نظافت آن چقدر حوصله دارید. موکت های قدیمی معروف به کبریتی یا نمدی ، کفپوشی ارزان، اما کم پشت و حتی زبر با امکان شست وشوی سریع و راحت محسوب می شوند اما انرژی زیادی از خانم خانه دار میگیرد، بهتر است در انتخاب موکت راحت نظافت شدن آن یکی از مزایای اصلی به شمار رود!

همچنین نوع دیگری به نام مخمل در بازار وجود دارد که مورد استفاده اتاق خواب است و اگر در جاهای پرتردد نصب شوند، زودتر پاخورده و کوبیده می شوند. در مقابل موکت هایی با بافت های فشرده با پرزهای بلند برای اماکن پرتردد مناسبتر هستند. موکت های بلندبافت با پرزهای بلند و نرم که انواع ساده و طرح دار دارند نیز برای نشستن نرم تر، برای قدم برداشتن راحت تر و برای جاهای سرد گرم ترند و برای کسانی که استعداد یا ابتلا به پادرد دارند، انتخابی خوب به شمار می روند؛ هرچند تمیز نگاه داشتنشان سخت تر است.

۲) مشخص کنید که موکت طرح برجسته می خواهید یا ساده :

طرح های برجسته شکیل تر و زیباتر هستند، اما جاروکشی و تمیز نگه داشتن آن ها معضل به حساب می آید برخلاف موکت های تخت و کم پشت که تمیز کردن آن راحت تر است.

۳) قبل از خرید، پشت موکت را نیز از نظر کیفیت مواد یا نوع گره بررسی کنید.

 هر چه گره ها نزدیکتر و تراکم و فشردگی بافت بیشتر باشد، استحکام موکت قطعا بیشتر خواهد بود.

۴) برای داشتن خریدی مطمین حتما از نمایندگی خرید کنید :

اجناس خود را از نمایندگی بخرید تا جای کالای اصلی، جنس تقلبی با مواد نامرغوب نخریده باشید. حواستان باشد حتما مدت و معیار گارانتی و خدمات حین ضمانت را نیز بپرسید و در نظر بگیرید.

۵) هنگام نصب از کارشناس کمک بگیرید و اگر خودتان میخواهید نصب کنید دقت کنید که جهت خواب همه قطعات به یک طرف باشد و بهتر است در مورد نظافت یا شست و شوی هر کدام از موکت ها نیز اطلاعاتی به دست بیاورید.

۷) قبل از رفتن به فروشگاه و خرید موکت باید اندازه کامل و دقیق فضای مورد نظر را داشته باشید و یا از کارشناس مربوطه بخواهید تا برای اندازه گیری درست و دقیق به محل مورد نظر شما بیاید.

بازگشت به لیست