تجهیزات هتلی, مطالب خواندنی, وبلاگ

تقسیم بندی کاغذ دیواری از نظر جنس آن

تقسیم بندی کاغذ دیواری از نظر جنس آن

تقسیم بندی کاغذ دیواری از نظر جنس آن

گرچه کاغذ دیوارهای موجود در بازار  دارای تنوع زیادی در طرح می باشند لیکن از نظر جنس و ساخت به سه دسته ذیل تقسیم میشوند:

۱ – کاغذ دیواری ساخته شده از کاغذ

این کاغذ دیواریها هیچ پوشش محافظی ندارند و رویه تزیینی آن مستقیما بروی سطح کاغذ چاپ میشود لذا قابل شستشو نبوده و در مقابل آلودگی و رطوبت بسیار حساس میباشند لذا علیرغم قیمت پایین آن فقط در اماکن موقت و یا محیط های بسیار تمیز و عاری از رطوبت قابل استفاده می باشند.

۲-  کاغذ دیواریهای ساخته شده از کاغذ با پوشش وینیل

این نوع کاغذ دیواری ها که معمول ترین نوع کاغذ دیواریهای موجود در بازار هستند دارای بستری کاغذی هستند که رویه آن با لایه ای از وینیل آکریلیکی یا پلی وینیل کلراید (PVC) پوشانیده شده است.

این نوع کاغذ دیواری ، بعنوان کاغذ دیواری قابل شستشو (سایش با اسفنج مرطوب) و قابل کندن از روی سطح دیوار دسته بندی میشوند ، تقریبا در همه محیط ها قابل نصب بوده و نسبت به کاغذ دیواری های ساخته شده از کاغذ خالص مقاومت بهتری در مقابل آلوده شدن به چربی و قرار گرفتن در معرض رطوبت دارند ، لذا کاغذ دیواریهای پی وی سی را با رعایت استاندارد نصب و استفاده از چسب مناسب، حتی در حمام و آشپزخانه نیز میتوان نصب کرد.

۳- کاغذ دیواریهای ساخته شده از الیاف بافته نشده

این کاغذ دیواریها دارای بستری از الیاف دراز سلولزی بافته نشده هستند ، بسیاری از این کاغذ دیواریها بدون لایه محافظ وینیل ساخته میشوند تا بهترین سازگاری را با محیط زیست داشته باشند ، عدم استفاده از لایه وینیل این نوع کاغذ دیواریها را بعنوان کاغذ دیواری ” قابل تنفس ” معروف کرده و از این نظر بهترین گزینه برای محیط های نشیمن با رطوبت کم هستند لیکن عدم وجود لایه باعث میشود این کاغذ دیواری غیر قابل شستشو باشد.

قابل ذکر است برخی سازندگان جهت تقویت ساختار کاغذ دیواری ، بستر الیافی را نیز با وینیل مایع یا آکریلیک پوشش داده سپس رویه تزیینی را بروی آن سطح چاپ میکنند ، لذا بطور کلی نمیتوان همه کاغذ دیوارهای الیافی را کاملا بهداشتی و دوستدار محیط زیست دانست.

بازگشت به لیست