وبلاگ, مقالات

استفاده از رنگ‌ها برای طراحی در هتل

استفاده از رنگ‌ها برای طراحی در هتل

استفاده از رنگ‌ها برای طراحی در هتل

منابع مختلف نور دارای رنگ‌های مختلفی می‌باشند. لامپ نئون، شمع، خورشید شامل این منابع می‌باشند.

نکته دیگر اینکه وقتی نور به جسمی می‌تابد بعضی از نورها جذب می‌شوند و یکی از آنها منعکس می‌گردد که آن بازتاب رنگ اصلی‌اش است که نور به آن تابیده است. با سحاب ۱۳۵ همراه باشید

دیدن رنگ‌ها، استفاده از آنها و فضا سازی با پالت شخصی و دلخواه، زمینه آرامش بخشی را در زندگی روزانه ایجاد می‌کند. رنگ یکی از ملزومات باشکوه زندگی است.

هتلی آرامش بخش که همیشه غرق رنگهای مناسب باشد است؛ اتاق‌های یک هتل با ترکیب جالب رنگها، بافت و ابعاد، زنده و زیبا می‌شود .

یکی از عوامل موفقیت آمیز برای هتل طراحی شیک و منحصر به فرد دکوراسیون داخلی هتل میباشد . رنگها در این بین نقش روح فضای داخلی یک هتل را بازی می کنند و به آن فضا زندگی می بخشند .

فضای ایجاد شده با چنین رنگ‌هائی از حد متعارف بزرگ‌تر و وسیع‌تر به نظرمی‌رسند عکس این عمل به کمک رنگ‌های تیره و گرم امکان‌پذیر است،

اتاق‌های که از اندازه حقیقی بزرگ‌تر و سقف بلند‌تری دارند با استفاده از این رنگ‌ها کوچک‌تر و در نتیجه صمیمی‌تر به نظر می‌رسند و برای جلب توجه مناسبند رنگ‌های کرم، سایه و روشن‌های زیبائی درفضا ایجاد می‌کنند و محیط گرمی را فراهم می‌آورند.

اگر هتل به سطوح و احجام تقسیم شده باشد، سعی کنید که هر حجم یا سطحی را با ترفندی ظریف با رنگی عمل آورید. جایگزینی موثر رنگها در هر اندرونی موجب سادگی و شفافی در منطق بصری فضا می‌شود.

این نوع فضاها بدون رنگ پردازی بی محتوا و آشفته به نظر می‌رسند.

 

رنگ‌های اصلی و روشن برای رستوران‌های غیررسمی و Fast Food مناسب‌اند که عملکرد در این رستوران‌ها سریع می‌باشد

در برخی اماکن فوق از چراغ و نور فراوان استفاده می‌شود و این نور زیاد رنگ‌ها راخنثی کرده و باعث خستگی چشم می‌شود و تأثیر عملکرد طراحی را کاهش می‌دهد.

 

رنگ‌های ملایم و لطیف اثر آرام‌بخش دارند و باعث تلطیف روح می‌شوند، رنگ‌های ملایم علاوه بر اینکه مکان‌های کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهند محیط آرام و ساکتی را فراهم می‌کنند.

رنگ‌های روشن نیز اتاق را روشن‌تر نشان می‌دهد چون درخشندگی رنگ عملکرد سایه خود رنگ است.

 

پایدار ترین تئوری هماهنگی رنگ در دکوراسیون داخلی هتل عبارت است از اطمینان به اینکه رنگها در هر نوع رنگ بندی در بعضی ویژگی‌ها و خصائل با یکدیگر مشارکت دارند.

به یاد داشته باشید که رنگها سه نوع ویژگی دارند:نام رنگ -ارزش رنگ درجه سیر و روشنی -میزان اشباع

استفاده از رنگ‌های مد روز عموماً به‌خاطر جلب مشتری و سود بیشتر است در اوائل دهه ۱۹۸۰ رنگ آمیزی رستوران‌ها بیشتر به سمت رنگ‌های سرد تمایل یافت مثل سبز روشن، آبی سیر و آبی آسمانی که اغلب با رنگ‌های قرمز، صورتی، هلوئی یا سرخ سفانین ترکیب می‌شد‌ند.

در اواخر دهه ۱۹۸۰ رنگ‌های روشن خالص پایه‌های اصلی مد شدند و در طراحی رنگ رستوران‌ها استفاده می‌شدند.

بازگشت به لیست