محصولات, وبلاگ

انواع کاغذ دیواری

انواع کاغذ دیواری

کاغذ دیواری موجود در بازار به سه دسته کلی تقسیم می شود:

۱-ونیل:  انواع کاغذ های الیافی هستند که به کاغذ های امریکایی ایتالیایی معروف هستند. این نوع کاغذ دیواری از سه لایه پی وی سی (PVC)، پیپر(Paper) و الیاف تشکیل شده است . بهترین نوع کاغذ دیواری ها از نوع الیافی هستند 

۲- پی وی سی (PVC): این نوع کاغذ دیواری در سه دسته بندی و محصول کشور های چین، ترکیه و محصول مشترک می باشد. کاغذ دیواری PVC اگر در معرض حرارت قرار گیرد (به عنوان مثال حرارت بخاری) نوعی گازی بی رنگ و بی بو میکند تولید کرده که برای کودکان مضر می باشد

۳- پیپر (Paper): نازلترین نوع کاغذ  دیواری که فقط توسط تایلند و ایران تولید می شود. (توسط شرکت پلاستر تولید می شود) 

  

هزینه نصب:

هزینه هر رول ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان می باشد. حداقل دستمزد برای نصب کاغذ دیواری نصب ۱۰ رول می باشد یعنی هزینه نصب ۱ تا ۱۰ رول یکسان می باشد .

طریقه اندازه گیری متراژ کاغذ دیواری :

 این مدل اندازه گیری به ازای متراژ ارتفاع ۲۷۰ تا ۳۰۰ سانتیمتر انجام می شود . متراژ دقیق طول دیوار را اندازه گرفته و عدد بدست آمده را ضربدر۲ و  سپس تقسیم بر۳:

متراژ طول دیوار ضربدر ۲(بدست آوردن متر  مربع )و حاصل تقسیم بر ۳(تقسیم بر ۳ قواره استاندارد)

مثلا اگر طول دیوار ما ۴٫۲ متر باشد:

۴۲۰*۲/۳=۲٫۸

عدد حاصل را معمولا به بالا گرد کرده تا با کمبود کاغذ دچار نشویم مثلا اگر عدد ۲٫۸  بدست آمد ما ۳ در نظر می گیریم. حتی مقدار ۲٫۵ و به پایین تر را نیز به بالا گرد می کنیم – همواره سعی کنید باقی مانده و پرت کاغذ دیواری را نگه داشته و در مواقع ضروری مثل خرابی و ضربه خوردن کاغذ روی دیوار ترمیم شود

چسب کاغذ: 

به طور معمول با هر بسته چسب یک کیلویی حدود ۶۰ تا ۷۰ رول کاغذ را می توان نصب نمود. این مهم را در نظر داشته باشید که هر چه بلور های چسب ریزتر و کوچکتر باشد چسب مرغوبتری  خواهد بود (همانند بلور های نمک).

 

وزن کاغذ دیواری:

وزن کاغذ دیواری برای هر رول استاندارد  ۱۶۰۰ گرم هر قواره ۳۰۰ گرم می باشد. رول های کاغذ دیواری معمولا در طول های ۵، ۷، ۱۰ و ۱۵ متری عرضه می گردد.

طول ارتفاع استاندارد دیوار های هتلی بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ سانتیمترمی باشد که می توان سه قواره کامل  از یک رول ۱۰ متری بدست آورد.

نکته: بهترین کاغذ های مورد استفاده در ترکیبی از ۴۰% paper و ۲۰% ونیل (الیاف) و ۴۰% pvc می باشند .

لازم به ذکر است که ضخامت کاغذ دیواری در کیفیت آن هیچ تاثیری ندارد همچنین فرایند نصب را  سخت تر و زمان نصب را طولانی تر کرده و باعث می شود .

 

 

بازگشت به لیست